Webshop Robinhood

Cadeau – Gifts

Handige zoekmachinemarketing tips voor de B2B bedrijven.

2 min read

In de wereld van SEO is het buitengewoon moeilijk om het komende jaar te projecteren. Strategieën voor de zoekmachinemarketing zijn altijd aan verandering onderhevig. Dit komt door verschillende factoren, waaronder algoritme-updates, veranderend gebruikersgedrag, lancering van nieuwe platforms of functies, bevindingen uit de branche en meer.

Door deze best tips met succes te implementeren, kunnen B2B-organisaties de kwaliteit van leads verbeteren, waardevolle relaties opbouwen om inspanningen voor linkbuilding te ondersteunen, merkbekendheid verwerven via online communicatie en hun doelgroep beter begrijpen.

Kopers willen gepersonaliseerde inhoud

Het is belangrijk om na te denken over de behoeften van kopers tijdens het onderzoeksproces voor zoekwoorden, maar ook tijdens het maken van inhoud. Dit betekent dat het zoekmachinemarketing team content marketingstrategieën moet begeleiden die zich richten op content die rechtstreeks de pijnpunten van jouw koper aanspreekt.

Maak bestemmingspagina’s van hoge kwaliteit

In theorie geldt dat hoe meer landingspagina’s je maakt, hoe meer mogelijkheden u heeft om organisch zoekverkeer op te halen. Je mag echter het belang van een goed opgebouwde bestemmingspagina niet vergeten om conversies te verbeteren en leads te genereren.

Neem een actuele benadering trefwoordonderzoek

In de afgelopen jaren hebben we gezien dat Google veel intelligenter is geworden als het gaat om de intentie van de gebruiker achter zoekopdrachten (bijvoorbeeld gerelateerde zoekopdrachten). Hiermee moet u het onderzoeksproces van zoekwoorden heroverwegen.

De sleutel is om verder te denken dan specifieke zoekwoordtargets en u te concentreren op het targeten van relevante onderwerpen of thema’s om inhoud rond te ontwikkelen. Dit betekent dat u meer tijd besteedt aan het leren over uw publiek, het bekijken van de huidige zoekresultaten om te bepalen of Google het onderwerp begrijpt en het ontwikkelen van inhoud die aansluit bij uw bevindingen.

Overweeg Chatbots voor SEO

Chatbots kunnen de gebruikerservaring verbeteren, de betrokkenheid vergroten en waardevolle gegevens leveren voor SEO’s. Als we denken aan betrokkenheid bij online marketing, denken we meestal aan een klik; Chatbots tillen betrokkenheid echter naar een hoger niveau met een interactief gesprek. Dit biedt de mogelijkheid om het publiek beter te leren kennen, gerichte vragen te stellen, personalisatie toe te voegen aan jouw berichtenstrategie en het B2B-merk tot leven te brengen via zoekmachinemarketing.